Programátorská úloha 1 – Trefa do čierneho

Termín odovzdania – 30.9.2018 22:00

O súťaži KSP (Korešpondenčný seminár z programovania) som vám už určite veľa rozprával. Je načase, aby ste všetci skúsili túto súťaž riešiť. Nebojte sa, aj keď to znie desivo, vyriešiť máte iba prvú úlohu, ktorá je naozaj ľahká. Ak sa vám to však zapáči, kľudne sa pustite aj do zvyšku. Náročnosť síce rastie, ale tak viete, že mňa sa vždy dá spýtať, keď máte s niečím problém.

Zadanie

Zadanie úlohy nájdete na tejto stránke. Pozorne si ho prečítajte.

Riešenie a odovzdávanie

Vašou úlohou je vymyslieť riešenie tejto úlohy a toto riešenie implementovať. Program budete odovzdávať priamo na KSP stránke, kde sa vám automaticky otestuje a dostanete zaň body. Na to, aby ste mohli vaše riešenia testovať sa musíte prihlásiť. Samotný testovač však funguje rovnako ako ten, s ktorým sme pracovali na prvých hodinách.

Okrem toho však musíte napísať aj slovné riešenie tejto úlohy vo formáte podobnom tomu, ktorý je vyžadovaný v KSP. Odovzdávať budete teda aj pdf súbor, v ktorom popíšete vaše riešenie. Prečítajte si stránku Ideálne riešenie a riaďte sa pokynmi z nej. Jediná zmena je, že vo vašom riešení nevyžadujem odhad časovej a pamäťovej zložitosti (napíšte tam, čo si myslíte, že to je, ale veľmi si nad tým hlavu nelámte).

Tento popis neodovzdávajte na KSP stránke (môžete ho odovzdať, ak chcete KSP aspoň kúsok ďalej riešiť, nechcem im však prirábať robotu, keď toto bude jediné čo budete robiť). Pošlite mi ho spolu s výsledným programom na môj mail s predmetom [5EVL-2018] DU1-prog. Ja vám ho následne opravím podobne, ako by to spravili v KSP.

Bodovanie

Za úlohu je možné získať 10 bodov, z toho 6 sa dá získať za program a 4 za popis. Body za program budú zhruba úmerné tomu, čo získate na testovači, nemusí to však platiť úplne (hlavne smerom hore vám môžu body narásť). Za riešenie sa samozrejme dajú získať aj čiastkové body.

Čo môžete (ne)použiť pri riešení

Samozrejme, neodpisujte jeden od druhého! Kód, ktorý odovzdávate by mal byť váš. Naďalej platí, že ak ste zaseknutý, tak mi treba napísať. No a ako vždy, odporúčam to riešiť skôr ako večer pred deadlinom a poriadne si čítať zadanie.