next up previous
Next: About this document ...

Čarodejník Griflík

Juliana Lipková, Pavol Marek


Téma


Spoznávanie písmeniek a učenie sa ich písať


Zaradenie do osnov


1. ročník základnej školy


Didaktický cieľ


Naučiť a precvičiť písanie


Funkčnosť


Projekt bude slúžiť na jedinú, úzko definovanú tému a to na výklad a automatizáciu písania.


Komu je určený


Je určený na prácu doma, pre deti predškolského veku a pre prvý ročník základnej školy.

Používať ho má žiak ako jednotlivec.


O aký typ edukačného softvéru pôjde


Vyučovací predmet: písanie

Spôsob použitia: motivácia

Vzdelávacia paradigma: inštruktívna

Funkcia: inštruktívna


Aké poznatky chce vytvárať ...


Softvér má naučiť a automatizovať písanie.


Formy na naplnenie didaktického cieľu


Forma tutoriálu so zbierkou úloh


Obohatenie poznávacieho procesu


Softvér bude obsahovať animácie na vykreslenie písmeniek.


Interaktívnosť a otvorenosť


Užívateľ bude môcť pridávať nové tvary (napr. azbuku ;).

Podľa úspešnosti sa buď podarí vyčarovať predmet, alebo sa nepodarí.

Interaktívne sa bude hodnotiť úspešnosť splnenia úlohy.


Využitie vizualizácie


Bude sa využívať na predlohu a animáciu písmeniek a tiež ako motivácia k činnosti.


Použité technológie


Zvuky, animácie


Náčrt pracovnej plochy


Image plocha

(šípka na strome znamená, že strom na podstave vyrastie, to žlté pri strome sú akože hviezdičky, že strom bol vyčarovaný, text v bublinke je nahovorený text. Vedľa tabule by mohol byť starý čarodejník alias učiteľ, ktorého hlasom by to bolo nahovorené a to čosi na tabuli sú krídla)


Získanie grafických, zvukových a iných dát (resources)


Zvukové nahovoríme, grafické nakreslíme ;)


Roly jednotlivých členov tímu


Julka $\rightarrow$ rátanie úspešnosti

Paľo $\rightarrow$ grafika


Hardverové požiadavky


Tablet PC alebo touchscreen


Do budúcnosti


Ak by sa náhodou stihlo (čo je skoro nemožné), dá sa doprogramovať rozpoznávanie znakov. Tým by sa zmenil softvér z inštruktívneho na objaviteľský, pretože by sa užívateľ mohol sám rozhodnúť, aký znak napíše.




next up previous
Next: About this document ...
2006-11-13