Juliana Lipková, Pavol Marek
Téma
Spoznávanie písmeniek a učenie sa ich písať
Zaradenie do osnov
1. ročník základnej školy
Didaktický cieľ
Naučiť a precvičiť písanie
Funkčnosť
Projekt bude slúžiť na jedinú, úzko definovanú tému a to na výklad a automatizáciu písania.
Komu je určený
Je určený na prácu doma, pre deti predškolského veku a pre prvý ročník základnej školy.
Používať ho má žiak ako jednotlivec.
O aký typ edukačného softvéru pôjde
Vyučovací predmet: písanie
Spôsob použitia: motivácia
Vzdelávacia paradigma: inštruktívna
Funkcia: inštruktívna
Aké poznatky chce vytvárať ...
Softvér má naučiť a automatizovať písanie.
Formy na naplnenie didaktického cieľu
Forma tutoriálu so zbierkou úloh
Obohatenie poznávacieho procesu
Softvér bude obsahovať animácie na vykreslenie písmeniek.
Interaktívnosť a otvorenosť
Užívateľ bude môcť pridávať nové tvary (napr. azbuku ;).
Podľa úspešnosti sa buď podarí vyčarovať predmet, alebo sa nepodarí.
Interaktívne sa bude hodnotiť úspešnosť splnenia úlohy.
Využitie vizualizácie
Bude sa využívať na predlohu a animáciu písmeniek a tiež ako motivácia k činnosti.
Použité technológie
Zvuky, animácie
Náčrt pracovnej plochy
(šípka na strome znamená, že strom na podstave vyrastie, to žlté pri strome sú akože hviezdičky, že strom bol vyčarovaný, text v bublinke je nahovorený text. Vedľa tabule by mohol byť starý čarodejník alias učiteľ, ktorého hlasom by to bolo nahovorené a to čosi na tabuli sú krídla)
Získanie grafických, zvukových a iných dát (resources)
Zvukové nahovoríme, grafické nakreslíme ;)
Roly jednotlivých členov tímu
Julka rátanie úspešnosti
Paľo grafika
Hardverové požiadavky
Tablet PC alebo touchscreen
Do budúcnosti
Ak by sa náhodou stihlo (čo je skoro nemožné), dá sa doprogramovať rozpoznávanie znakov. Tým by sa zmenil softvér z inštruktívneho na objaviteľský, pretože by sa užívateľ mohol sám rozhodnúť, aký znak napíše.