Druhé stretnutie s diplomovým vedúcim

Stretla som sa so svojim diplomovým vedúcim. Od posledného stretnutia ubehlo veľa času, preto sme mali veľa o čom rozprávať. Bolo to o mojej aktuálnej implementácii, o tom, ako implementovať výber v časti Chcem vedieť, o zisťovaní trasľavosti, šírky písmena a podobných záležitostiach.

V mojej implementácii budú dva možné výbery. Sú tu Chcem vedieť a Chcem skúsiť. Výsledky z jednotlivých hier sa budú logovať, aby boli prístupné napríklad učiteľom. Taktiež sa z týchto logov budú meniť šance na to, aká hra sa objaví pri jednom z výberov. V logoch sa budu zaznamenávať písmená, ako ich dieťa napísalo s popisom, čo je pravdepodobne chybou (trasľavosť, šírka písmena, výška písmena, tlak, náklon). Nechcela som, aby si dieťa veľmi vyberalo hru, ktorú chce hrať. Jednak je to preto, že by sa mu zhoršila orientácia na základnej obrazovke (pre 6. ročné deti je ešte ťažké a orientovať vo väčšom výbere), dvak preto, že to bude pre nich zábavné. Čo mi teraz program vyberie? Deti majú radi prekvapenia (ako nás na TPS učili).

Zisťovanie úspešnosti nebude mať iba dve fázy, ako som predtým napísala. Fáz bude oveľa viac. Dôvod je zisťovanie chýb, ktoré dieťa robí. Tých chýb môže byť veľa, je pár základných, ktoré sa v knihách uvádzajú a hlavne na tie budem dávať pozor.

Prvá fáza je zistenie trasľavosti. V tejto fáze najprv vyhladím napísané písmeno. Trasľavosť zistím ako funkciu závislú od napísaného písmena a od vyhladeného písmena. V ďalších fázach už budem robiť iba s vyhladeným písmenom. Trasľavosť som už ošetrila a nechcem, aby mi vychylovala zisťovanie ďalších vlastností napísaného písmena.

Druhá fáza je preriedenie postupnosti bodov. Toto sa bude robiť klasickou segmentáciou. Toto je potrebné, aby tam neboli 1000ky bodov, ale len 100vky, nech napríklad DTW nebeží príliš dlho.

Tretia fáza: je to naozaj správne písmeno? Toto sa zistí DTW algoritmom.

Ďalšie fázy: šírka písmena, výška písmena, náklon (ten ešte nie je vymyslený ako ho zistiť), tlak, ...

Všetky tieto vlastnosti majú svoje dôvody, prečo to tak dieťa napísalo. Napríklad nesprávna šírka pravdepodobne znamená, že dieťa zle sedí na stoličke, alebo tlak sa dá napraviť fyzickým rozcvičením ruky. Okrem toho som spoznala zaujímavé cvičenia pre lepšie písanie. Napríklad pre správne držanie pera je pekný cvik simulovať sypanie soli a následne uchytiť pero.

Práve po zistení niektorej zlej vlastnosti sa dá potom dieťaťu dať upozornenie: a sedíš správne? Alebo sa to potom prejaví pri výbere hry v časti Chcem vedieť.


Last modified: 28.11.2007