Prvé stretnutie s diplomovým vedúcim

Prišla som za svojim diplomovým vedúcim, pretože som už preštudovala diplomové práce, ktoré mi doporučil a nejaké veci naviac. Zistila som, že aj pri DTW, keby človek iba vyfarboval písmeno správnym smerom, povedalo by mu to, že to napísal dobre. Toto sa mi nepáčilo. Rozhodli sme sa teda, že budem mať dve fázy. Najprv zistím aké je to písmeno (pomocou DTW algoritmu) a druhá fáza bude zistiť množstvo odchyliek od správnej krivky. To znamená, že keď bude človek písať priveľa mimo správnej krivky, tak mu to povie nižšiu úspešnosť (Na pedagogických predmetoch som sa naučila, že dieťaťu nemám povedať, že to má zle, aj keď má malú úspešnosť. Radšej mu poviem, nech skúsi ešte raz).

Takto sme teda vyriešili písanie podľa predlohy (vyšedené, vyčiarkované, vybodkované). Dohodli sme sa, že sa nebudem zaoberať vôbec písaním bez predlohy. Namiesto toho sa budem hrať so štatistikami, ktoré dostanem na výstup pri zistení úspešnosti písania. Podľa nich sa rozhodnem, na aké doplnkové aktivity dieťa pošlem.

Jedna z doplňujúcich aktivít bude precvičovanie si ruky. Bude to niečo podobné, ako cviky v zošite Moje prvé čiary. Dieťa tam bude poslané vtedy, keď bude príliš tlačiť perom. Toto je práve známa aktivita na odťaženie ruky.

Ďalšou súčasťou programu bude možnosť nechať si prehrať písmeno. Bude sa postupne vykresľovať a zároveň mu to bude hovoriť, že "najprv sprav oblúčik", "a teraz sprav kvačku". Na toto bude dieťa poslané, pravdepodobne ak DTW algoritmus zlyhá, pretože to znamená, že program nerozpozná písmeno, čiže dieťa nevie, ako ho napísať.

Ďalšie možné aktivity sú písať iba časti písmen. To jest iba oblúčik v prvej polovici písaného áčka a podobne. Toto ešte musím domyslieť, ako zistím, že by dieťa potrebovalo takéto cvičenia.

No a posledná vec, čo sme na tomto stretnutí spravili je: Dostala som nejake základné zdrojáky, teraz sa musím pohrať s GTK knižnicou a môžem začať programovať. Ešte musím spísať špecifikáciu. Potom sa môjmu dipl. vedúcemu ozvem a môžme pokračovať v tejto nádhernej činnosti ;)


Last modified: 14.10.2007